4+4+4 öfkesi sokağa taştı



Taksim Meydanı'nda 4+4+4 eğitim sistemini protesto etmek amacıyla düzenlenen eyleme katılanlar, 'Karanlığa bırakma eğitime sahip çık' diye haykırdı. Halkevleri öncülüğünde gerçekleştirilen eyleme meslek örgütleri ve sendikalarla birlikte çok sayıda öğrenci velisi ve vatandaş da katıldı.

Taksim Meydanı’nda 4+4+4 sistemine karşı çıkmak için toplanan kalabalık basın açıklamasını yapmak üzere sloganlar eşliğinde Galatasaray Lisesi önüne yürüdü. Eyleme 
katılanların, ‘5 yaş ilkokul değil anasınıfı’, ‘Çocuk gelinler istemiyoruz’, ‘ 4+4+4 kadın düşmanıdır’, ‘Kalabalık sınıflara hayır’, ‘Çocuklara işçilere hayır’, ‘Okullarımız ticarethane olmayacak’ yazılı dövizler taşıdığı görüldü. ‘ 4+4+4 ’ü durduracağız’, ‘Eğitim haktır satılamaz’ gibi sloganların atıldığı eylem Galatasaray Lisesi önünde yapılan basın açıklaması ve oturma eylemiyle devam etti.

Basın açıklamasını okuyan Hüseyin Kargın, okulların açılmasına sayıla günler kala hükümetin tüm tepkilere rağmen geri adım atmadığına vurgu yaptı. Tüm Türkiye genelinde 4+4+4 eğitim sistemini durdurmak amacıyla meydanlara çıktıklarını belirten Kargın, “Geleceğimizi, çocuklarımızı, okullarımızı Akp karanlığına bırakmayacağız, 4+4+4 ‘ü durduracağız” dedi.

Eylemi düzenleyen Halkevleri’nin genel başkanı Oya Ersoy da yaptığı açıklamada yeni eğitim sisteminin tamamen ideolojik olduğunu belirterek öğrenci velilerinin kesinlikle rapor almaması ve 72 aya kadar çocukların anasınıfına gitmesi gerektiğini vurguladı.

“Rapor almak sistemi meşrulaştırır”
Çocuğunun yeni sisteme göre bu yıl itibariyle okula gitmesi gereken veli Tayfun Yeşiltaş, 4+4+4 eğitim sistemine kesinlikle karşı olduğunu ve çocuğunu okula göndermeyeceğini ifade etti. Yeşiltaş, “Rapor almak demek bu uygulamayı meşru kılmak demektir” dedi. 4+4+4 sistemiyle birlikte sınıfların çok kalabalık olacağını ve çocukların psikolojik olarak bu duruma hazır olamayacağını söyleyen İsmibey Güşeli, “eğitimin daha da ticarileştirileceğinden, ikili eğitim veren okul sayısının artacak olmasından ve daha da önemlisi çocukların sosyalleşmesi yerine bilgi bombardımanına tutulmasından dolayı bu sisteme karşıyım” diye konuştu.

Gül Çakıl da bu şartlarda çocuğunu okula göndermeyeceğini belirterek kalabalık sınıflara ve eğitimin ticaretleştirilmesine karşı çıktı. Çakıl 4+4+4 eğitim sisteminin kaldırılması için mücadeleye devam edeceğini söyledi. Bu sistemin ezberci eğitimi gündeme getirdiğini ve çocuğun özgür düşüncesinin engellendiğini kaydeden pedagog Süheyla Erdoğan, “Bu sistem çocuk istismarının yolunu açacak. Çocuk işçiler ve çocuk gelinler artacak” dedi. 





muhalifgazete

0 yorum: