Bilikser: Hayatımdaki en büyük değerim vatanımdır



Aydın’dan Merkez İlçe’den başlayarak siyasi parti temsilcilerimiz ve partilileri yakından tanımak için yaptığımız söyleşilerin dördüncüsünü, Hak ve Eşitlik Partisi (HEPAR) Aydın İl Başkanı ve Aydın Merkez İlçe Başkanlığı görevlerini bir arada yürüten Ekonomist Mehmet Tuğrul Bilikser ile yaptık. Bilikser, kendisiyle yaptığımız sohbette aile yaşamından siyasete kadar merak edilenleri samimi bir şekilde gazetemize anlattı.
Mehmet Tuğrul Bilikser siyasete ne zaman ve nasıl başladı?
Vatandaş olmak demek sadece büyümek, beslenmek değildir. Vatandaşlık sorumluluk getirir. Ben ülkemde gece aç yatanları gördüğümde bunun nedenlerini araştırmak zorundayım. Hangi ülkede yaşarsanız yaşayın ülkenizin sorunlarını görmezden gelemezsiniz. Vatanını, milletini çok seven birisiyim. Bu duygudan dolayı siyasete atıldım. Siyasete, 1994 senesinde Demokratik Sol Parti’de (DSP) başladım. DSP İstanbul Kadıköy İlçe Başkanlığı görevini bir buçuk yıl kadar yürütüm. İlk siyasi deneyimimdi. Bu parti bünyesinde çeşitli görevlerde bulundum. 2008 yılında da HEPAR’a üye oldum. Yaklaşık olarak dört yıldan bu yana bu partinin başarısı için mücadele ediyorum.
Parti içindeki siyasi yaşamınız nedir?
Siyasetten belli bir dönem uzak kaldım. 4 Eylül 2008 tarihinde HEPAR kurulduğu zaman ülkenin içindeki yaşadığı koşulları değerlendirdiğimde böyle bir partide yer almam gerektiğini düşündüm. 2008 yılından itibaren kendimi partime adadım. 2009 yılında HEPAR Akbük belde başkanlığı yaptım. 2010 yılının Eylül ayında HEPAR Didim İlçe Başkanlığı’na atandım. 2011 Haziran ayı seçimlerinde HEPAR’dan Aydın Milletvekili adayı gösterildim. 2012 yılının Şubat ayından bu yana HEPAR Aydın İl Başkanı ve Aydın Merkez İlçe Başkanlığı görevlerini bir arada yürütüyorum. Büyük bir onur ve gurur ile bu görevlerimi sürdürmekteyim.
Siyasetteki hedefiniz nedir?
Bu konuda mütevazı değilim. Sahip olduğum bilgi birikimi, yapmış olduğum araştırmalar, eğitim durumum, bugün mecliste milletvekili olarak görev yapan, hayatı boyunca on tane kitap okumayan insanlarla kıyaslandığı zaman ülkenin geleceğine yön verecek siyasi kadroların içerisinde bulunmayı ve verilecek görevleri layıkıyla yapmayı da bir yurttaşlık görevi olarak görüyorum.
Seçmen neden HEPAR’ı seçmeli?
Seçim demokrasi rejimlerinde olur. Demokrasinin işleyebilmesi için her şeyden önce demokrat insanların olması gerekir. Demokrat insan kavramı aileden başlar. Bizim toplumumuza baktığımız zaman kadına şiddetten başlarsak tabiata davranışımıza kadar demokrat bir fikre sahip olmadığımızı görürüz. Demokrat birikiminin olmadığı geçmiş dönemlerde biat kültürü vardı. Cumhuriyet Dönemi’nde gerçekleşmeyen iki şey vardır. Birincisi eğitim, ikincisi ise feodal yapının ortadan kaldırılmasıdır. Bu iki durum günümüzde de devam etmektedir. Töre kültürü de tüm ağırlığıyla devam etmektedir. Feodal yapılar, düzen partilerinin içerisinde kendi sömürü düzenlerini devam ettirebilmek için yer aldılar. Demokrat Partisi (DP) ve Anavatan Partisi’nde (ANAP) bu etkileri görürüz. Günümüze geldiğimiz zaman batılı egemen güçler Türkiye üzerinde emellerini gerçekleştirmek için bu adlarını saydığımız partileri yeterli bulmamışlardır. İçinde bulunduğumuz coğrafyada gerçekleştirmek istedikleri büyük Ortadoğu projesini tam anlamıyla kendilerine bağlı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucu felsefesini ortadan kaldırmak suretiyle dönüştürebileceklerini fark ettiklerinden bir proje partisi olarak AK Parti’nin kuruluşuna öncülük etmişlerdir. İktidara geldiği günden bugüne kadar aşama aşama cumhuriyetin tüm kurumlarını dövüştürerek ve Atatürk ilkelerini yok ederek büyük Ortadoğu projesinin eş başkanı sıfatıyla bölgemizde taşeronluğu üstlenmiştir. Avrupa Birliği, böyle bir atmosferde tüm basın ve medya kuruluşlarını hakimiyet altına alan AK Parti’ye, henüz kuruluşunun  sekizinci ayında Hepar’ın önünü kesin diye talimat vermiştir. Avrupa Birlği’nin bu talimatıyla iktidar ve basın HEPAR’a ambargo uyguladı.
HEPAR, ülkede bir ihtiyaç duyulduğu için siyasi arenaya girdi. Ülkede düşünce eksikliği vardı. HEPAR, Türk siyasi hayatında hiçbir siyasi partinin söylemediklerini, yapmaya hayal edemediklerini yapabilme iddiasıyla ortaya çıktı. Bu söylemlerini yüzyılın meydan okuması olarak bir manifesto ile tüm dünyaya ilan etti. Toplum özgür değil, insanlar fakirleştirilmiş, insanlar örgüt toplumundan çıkartılmış, sosyal adalet yok edilmiş, halk muhtaç duruma düşürülmüş, yine halk cemaat, tarikat ağının içine yuvarlanmıştır. Bütün bunlar karşısında HEPAR, hiçbir ekonomik gücün odağına teslim olmadan sadece üyelerinin katkılarıyla varlığını devam ettiren bir parti olarak kuruluşundan üç yıl sonra gibi kısa bir süre içinde ülkede mevcut 67 siyasi partiden seçimlere katılma cesareti gösteren 15 partiden birisi olma başarısını göstermiş ve kırk yıllık partilerden kat ve kat daha fazla oy almayı başarmıştır. Bizim için bu aşama yeterli değildir.
HEPAR, sahte milliyetçilerle, sahte Atatürkçülerle, din istismarcılarıyla ve etnik bölücülerle baş etmek için kurulmuş bir partidir. Emperyalizmin, ekonomik ve siyasi boyunduruluğundan kurtulmak için bu ülkede yaşayan insanların gelecekten korku duymayan, yaşadığı toplumu yaratmak adına siyasete girmiş bir partidir. Dolayısıyla HEPAR’ın karşısında taraf olacak düşman çok. Biz HEPAR olarak sadece şuna güveniyoruz. Düşüncelerimizin doğruluğuna ve milletimizin asaletine güveniyoruz. HEPAR iktidarında halka ait olan her şey halka verilecektir. Ülkenin kaynaklarını hortumlayanların sahip oldukları, tüm değerler hazineye kaydedilip tekrar halka geri döndürülecektir. Musrif devlet yapısına derhal son verilecektir. Terör denilen bela 365 günde sona erdirilecektir. Bu teröre giden tüm kaynaklar Türkiye coğrafyasında halkça ve eşitlikçe yatırım olarak geri döndürülecektir. Tarım ve hayvancılık, devletin tüm kaynaklarıyla desteklenecektir. Her köye bir imam, bir öğretmen yanı sıra, mühendis, veteriner 10 yıl süreyle görevli olarak atanacaktır. Toplumun ahlaki değerinin korunabilmesi adına evlenemeyen Türk gençlerine evlilik destek kredisiyle desteklenecektir. Başta hazineye ait olmak üzere tüm ekilmeyen topraklar 20 yıl satılmamak kaydıyla, 30 yılda geri ödemek şartıyla topraksız köylüye dağıtılacaktır. Türk Silahlı Kuvvetleri, 750 bin mevcuttan 250 bin mevcutlu çekirdek ordu haline dönüştürülecektir. . Türk Silahlı Kuvvetleri, terörle mücadeleden tümüyle çekilecektir. (Balyozla sinek avlanmaz) Eşkıya Takip Kuvveti adı altında askeri personellerden oluşan 20 bin kişilik kuvvet ile terör belası sona erdilecektir. Halkın menfaatleri için tek adres HEPAR’dır.
Yönetim Kurulu üyelerinizin tercih ederken ölçüleriniz nedir?
Yönetim kurulunu oluştururken değişik meslek gruplarını kapsayacak şekilde bir seçim yapıyoruz. Yönetim kurulumuz, 9 kişiden oluşuyor. Bu sayıyı önümüzdeki günlerde 15’e yükseltmeyi düşünüyoruz. Yönetimimizin üçte biri üniversite mezunu. Ekibimizi yurttaşlık bilincine sahip vatansever bir öz taşıyan Atatürk ilkelerine ve Cumhuriyet değerlerine bağlı insanlar olmasına dikkat ediyoruz. Birbirine güvenen, siyaseti vatan aşkı olarak gören insanlardan oluşan bir partiyiz. Ekibimize sonuna kadar güveniyorum. Uyumlu bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz ve etmeye de devam edeceğiz. Bu ekip önümüzdeki yıllarda yapılacak olan seçimlerde önemli işlere imza atacak
Görev sürenizde ne gibi faaliyetlerde bulundunuz?
Şuan ilçe yönetimini oluşturmakla ilgili çalışmalar üretiyoruz. Birçok ilçede altyapı çalışmaları şekillenmiş durumda. Kuşadası ilçe örgütümüz faaliyete geçti. Didim, Çine, Karacasu, Söke her an faaliyete geçebilecek şekilde örgütlü hale getirildi. Bu çalışmaları yıl sonuna kadar bitirip yılbaşında da yerel seçimlere start almayı planlıyoruz. Bunun haricinde il yönetimi olarak milli şuuru oluşturan milli bayramların kutlanmasına engelleme çalışmalarına karşı mücadelemizi etkin olarak sürdürüyoruz. Kısa bir süre sonra Aydın il ve ilçelerinde idamın geri getirilmesi ile ilgili Suriye ile savaşa karşı tutumu gösteren imza kampanyaları başlatılacak. Toplantılarımızı yapıyoruz. Gençlik ve kadın teşkilatlarını genişletme çalışmalarını sürdürüyoruz. Parti içi eğitim çalışmalarını genel başkanımızın katılımıyla seminerler haline dönüştüreceğiz.
Ailenize zaman ayırabiliyor musunuz?
Aileme yeterince vakit ayıramıyorum. Siyasetçilerin karısı dul, parası puldur. Vakit bulduğumda bunu hemen ailemle değerlendiriyorum. Ailem her konuda benim en büyük destekçim olmuştur. Bana destek verdikleri için hepsine çok teşekkür ediyorum.
Uzun yıllar futbol oynadım. 63 kiloda boks yaptım. Boks sporunda liselerarası birinciliğim, balkan üçüncülüğüm var. Fırsat buldukça yüzüyorum. Ailemle birlikte sosyal aktiviteleri yerine getirmeye çalışıyorum.
Hayatınızdaki en önemli şey nedir?
Ailem ve vatan. Değerlerin olması için önce vatanın olması gerekiyor. O nedenle hayatımda en öncelik verdiğim husus vatandır.
Aydın Belediyesi ve diğer belediyeler hakkınızdaki görüşleriniz nelerdir?
Aydın Belediyesi’nin birçok çalışmasını destekliyorum. Milli değerlerimize karşı duyarlılığını yetersiz olduğunu düşünüyorum. Milli bayramlarımızda daha etkin rol almasını temenni ediyorum. 7 Eylül’ü kutlamadığı için yanlış yaptığını düşünüyorum. Aydın Belediyesi, 7 Eylül’ü kutlamayarak tarihi cezalandırmıştır. Bir ülkenin tarihi cezalandırılamaz. Birilerinin beceriksiz davranmaları sonucu meydana gelen olayın cezası tarihe kesilemez. 7 Eylül tarihi bir olay ve yüzakımızdır. Aydın Belediyesi’nin bunu kutlamaması tarihe kesilen bir cezadır. Bu konuda Aydın Belediye’si yanlış yapmıştır.
Mehmet Tuğrul Bilikser kimdir?
HEPAR Aydın İl Başkanı ve Aydın Merkez İlçe Başkanı Mehmet Tuğrul Bilikser, 14 Aralık 1957’de Sinop’ta doğdu.  Hukukçu bir baba ile gazeteci bir annenin üçüncü oğlu olan Bilikser, ilk ve ortaokulu Muş’ta okudu. Lise öğrenimi İstanbul Pertevniyal Lisesi’nde tamamlayan Bilikser, 1982 yılında İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nden mezun oldu. Kurucusu olduğu şirketlerde kurucu hissedar ve yöneticilik yapan Bilikser, üniversite yıllarında tanıştığı sınıf arkadaşı Serhan Özyiğit ile 1982 yılında evlendi. Bilikser’in, Serhan Hanım’dan Levent (23) ve Doğan (19) isimli iki çocuğu var. Serhan Hanım’dan ayrılan Bilikser, 1993 yılında bilgisayar programcısı Ayşe Canberk ile evlendi.
1994 senesinde Demokratik Sol Parti (DSP) İstanbul Kadıköy İlçe Başkanlığı yapan Bilikser, 2008 senesinde HEPAR’a katıldı. 2009 yılında HEPAR Akbük Belde Başkanlık görevini yürüten Bilikser, 2010 yılında HEPAR Didim İlçe Başkanı oldu. 2011 yılındaki Haziran ayındaki genel seçimlerde HEPAR’dan Aydın milletvekili adayı olan Bilikser, 2012 Şubat ayından itibaren HEPAR Aydın İl Başkanı ve Aydın Merkez İlçe Başkanlığı görevlerini sürdürmektedir.(MEHMET KAVAS)

1 yorum:

  1. Sayın Mehmet Tugrul Bilikser beyefendiyi DİDİM HUZUREVİ ve AKBÜK HUZUREVİ ni ziyarete davet ediyoruz.Tüm aday adaylarına başarılar dilerim.

    YanıtlaSil