Bir oğlu PKK'da diğeri Gülen cemaatinde

PKK okulları yakarken "Devlet nerede?" sorusu gündemde. Batmanlı bir babanın okul tercihi tartışmalara farklı bir boyut kazandırdı.

Terör örgütü PKK son dönemde okulları hedef alıyor. Terör saldırılarını tırmandıran örgüt, eş zamanlı olarak öğrenciler içerideyken okullara molotof atıyor. PKK, KCK sistemininin öğretileceği okulları bölgeye yerleştirmek amacında...
PKK'nın ilan ettiği strateji çerçevesinde bunlar yaşanırken devlet neden önlem alamıyor? "Çaresiz Devlet" imajı zihinlere yerleşiyor. Bölgede yaşayan vatandaşlar da çocuklarını PKK'dan koruyabilmek adına alternatif kurumlara yöneliyor.
İşte onlardan biri de Batmanlı bir baba... Bir oğlunu PKK'ya kaptıran baba diğer oğlununu kaybetmemek için Gülen cemaatinin yurduna vermiş. Peki baba, oğluu neden devletin okuluna vermedi?
CNN Türk'te dün akşam canlı yayınlanan "Ne oluyor" programında Taraf yazarı Emre Uslu, babanın gerekçesini anlattı:
OĞLUMU KAYBETMEK İSTEMİYORUM
"Batman'da bir babayla konuştum. Bu babanın bir oğlu PKK'da, diğer oğlunu da Fethullah Gülen'in yurduna koymuş. Babaya aynen şunu sordum. Dedim ki ya nedir Gülen cemaatinin yurduna koydun sen Gülen cemaatine yakın bir adam değilsin. O baba şunu söyledi. Ya ben bir çocuğumu kaybettim bir çocuğumu da kaybetmek istemiyorum. Dedim ki niye devletin okuluna değil de Gülen cemaatinin yurduna koydun. 
PKK DEVLETİN OKULUNDA BULACAK
Dedi ki bak ben bunu devletin okuluna koyarsam muhtemelen PKK networku gelip bunu bulacak. Eğer burada koruyabilirsem, Batman'da PKK networkundan PKK'nın arkadaş grubunun içerisine alıp PKK'lı yapıp oğlumu sonuçta dağa götürecek. Diyelim ki Batman'da korudum. Oğlum yarın üniversteyi kazanıp gittiğinde Diyarbakır'da İstanbul'da İzmir'de network bulup dağa kaldıracak. 
GÜLEN CEMAATİ SAHİP ÇIKACAK
Gülen cemaati buradan üniversiteyi hatta mezun olana kadar sahip çıkacak. Şundan eminim oğlumu PKK'ya kaptırmayacağım. Sorun tam da bu. Devlet oradaki çoçuklara sahip çıkamıyor. Müdür de buna ağlıyor. Bu ağlanacak bir hal. Eğer siz buna ağlamıyorsanız, Kürt sorun çözülmez. Bundan sonra ağlamaya devam ederiz. Devletin okulunda devletin öğretmeni çocukları dağa çıkartıp gerilla özentisi öğretiyor. "


www.internethaber.com

0 yorum: