4+4+4 Kamyon Kasasından Eğitimi Doğurdu.

Avcılar Yeşilkent Mahallesinde bulunan, görenlerin “kamyon kasasından okul yapmışlar” dediği konteyner okul Seyit Onbaşı İlköğretim Okulunda 4+4+4’le birlikte sorunlar katlanarak artmış.  

Bundan 7 yıl önce İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından “maliyeti ucuz ve aynı zamanda pratik oluyor” diye yaptırılan konteyner okulu görenler kamyon kasası benzetmesi yapıyor. Avcılar’ın en yoksul mahallelerinden biri olan Yeşilkent Mahallesi’ndeki bu konteyner okulda tam 4 bin öğrenciye eğitim verilmeye çalışılıyor. İkili eğitimin verildiği okulda 4+4+4’le birlikte öğrenci sayısı arttıkça sorunlar da artmış. Temizlik sorunundan, eğitimin niteliği ve güvenlik sorununa kadar birçok sıkıntı var.
Dere yatağına kurulan bu okulda temizlik de başlı başına bir sorun. Bu sorun öğrencilerin sağlığını tehdit eder durumda. Okul tuvaletlerinde sabun dahi yok. Okulun içinde fareler cirit atıyor. Temizlik sorunu nedeniyle veliler çocuklarının sağlıklarından endişeli. Var olan durumdan dolayı civardaki diğer okulların aksine iki haftadır okulda eğitim-öğretim yapılamıyor.

AVCILAR BELEDİYESİ BURADA BİR ŞEY YAPMADI

Avcılar Belediyesi’nin okulla ilgili hiçbir şey yapmadığını söyleyen veliler çevrenin ve okul tuvaletlerinin pislik içinde olduğunu, okul kapılarının çocukların üzerine yıkıldığını ifade ediyor. Veliler defalarca Avcılar Belediyesi’ne sorunları ilettiklerini ancak okulu yaptıran Büyükşehir Belediyesi olduğu için “biz karışmayız” denilerek geri çevrildiklerini söylüyor. Okul yollarının inşaat sahasından farkı olmadığını dile getiren mahalle sakinleri “Ne yolumuz var, ne kaldırımımız” diyerek isyan ediyor.

’HAYATIMDA İLK DEFA BÖYLE BİR OKUL GÖRÜYORUM’

Yeşilkent Mahallesi’nde öğrenci sayısının fazla olduğunu, okulun öğrencilere yetmediğini belirten öğrenci velisi Kemal Şılak buraya yeni okullar yapılması gerektiğini kaydetti. Yine öğrenci velilerinden Gamze Berkin “Hayatımda ilk defa böyle okul görüyorum, bizler çocuklarımızı okula pislikten hasta olsun diye göndermiyoruz, eğitim alsınlar diye gönderiyoruz’’ diyerek okulun bu durumuna bir çare bulunmasını istedi. (İstanbul/EVRENSEL)
SINIF SAYISINA ALFABENİN HARFLERİ YETMEDİ

Seyit Onbaşı İlköğretim Okulu 4+4+4 sisteminin ortaya çıkardığı sorunlardan nasibini fazlasıyla almış bir okul. 60-66 aylık çocukların da okula başlamasıyla 1. sınıf öğrencilerinin iki katına çıkması sorunu bu okula da yansımış. 4 bin öğrenciye eğitim vermeye çalışan okulda tam 35 tane birinci sınıf şubesi açılmış. Bu sayıya alfabedeki harf sayısı yetmeyince şubeler 1AA, 1BB, 1CC şeklinde adlandırılmış.
Veliler 4 bin öğrenciye konteyner okulda  eğitim vermeye çalışan öğretmenlerin öğrenci sayılarının fazla olmasından dolayı  işinden bıktıklarını dile getirerek “Bu şartlarda nasıl verimli bir eğitim yapılabilir? Küçücük sınıflarda 35 öğrenci eğitim görüyor. Bir sırada 3 kişi oturuyor, sıraların birçoğu kırık” dedi.

0 yorum: