Cihat Tamer Altın Portakal'da yaptığı akp eleştirisi ile ayakta alkışlandı


cihat-tamer-akpyi-yerden-yere--vurdu
Antalya’da bu yıl 49′uncusu düzenlenen Uluslararası Altın Portakal Film Festivali’nin açılış kokteyli Cam Piramit arkasındaki parkta yapıldı.

Altın Portakal Ödül Töreni’nde Yıldırım Önal Anı Ödülü’nü takdim etmek üzere sahneye gelen usta tiyatrocu Cihat Tamer, yaptığı konuşma ile geceye damgasını vurdu.

Tiyatrocu Işık Yenersu’ya ödülünü vermek için kürsüye gelen Tamer, yaptığı konuşma ile ayakta alkışlandı.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a gönderme yapan Cihat Tamer’in konuşması şöyle:
“Sevgili dostlar, bu yılki festivalin teması mizah ve muhalefet. Maalesef ülkemizin üzerinde kara bulutların dolaştığı, “Ben böyle sanatın içine tükürürüm” diyen büyüklerimize, ‘ucube’ deyip heykel yıkan sayın büyüklerimize rağmen yarım asrını devirmeye çalışan bir Antalya Altın Portakal Film Festivali yaşıyorsa, sevgili gençler sayesinde, sanata ve kültüre baş koymuş, gönül vermiş gençler sayesinde 2023′e hatta 2071′e kadar yaşayacak.”

15 YIL SONRA
Antalya Altın Portakal Film Festivali’ne 15 yıl aradan sonra katılan Türk sinemasının ‘Sultan’ı Türkan Şoray’a ‘Sanatta Sosyal Sorumluluk’ ödülü verildi.

Ödülünü Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın’dan alan Türkan Şoray, sahneye çıktığında uzun süre ayakta alkışlandı.

Antalya’da olmanın kendisi için farklı bir anlamı olduğunu belirten Türkan Şoray, “Daha sinemaya yeni başladığım yıllarda 1. Antalya Film Festivali’nde en iyi kadın oyuncu ödülü aldım. Ben de çok şaşırdım, nasıl olduysa. Onun için bu gece burada olmak benim için çok farklı duygular uyandırıyor. Yıllardır bu festivali destekleyen Antalyalılara ve belediye başkanlarına, bir sinemacı olarak çok teşekkür ediyorum. Türk sineması son yıllarda özgün, kişisel sineması ile çok güzel yerlere geldi. Dünya sinemasında, festivallerde artık Türk filmlerinden bahsediliyor. Türk filmleri ödüller kazanıyor. Bundan büyük gurur duyuyorum” diye konuştu.

Ök­te­n ve Güney’­e onur ödü­lü
Türk si­ne­ma­sı­nın emek­tar­la­rın­dan Gü­ler Ök­ten, ya­şam bo­yu onur ödü­lü al­dı. Sa­lih Gü­ney ise ya­şam bo­yu onur ödü­lü­nü Sel­da Al­ko­r’­un elin­den al­dı. (sözcü)

0 yorum: