"Suriye - Türkiye Kardeştir" dedik sınırdışı ettiler



AKP iktidarı Suriye ve Esad düşmanlığını her alanda uyguluyor. Bunun son örneği eğitimde yaşandı. 


Önce Türkiye'de okuyan Suriyeli öğrenciler sınırdan alınmadı, şimdi de Türkiye'de olan Suriye uyruklu üniversite öğrencileri sınır dışı edildi.

Tüm bu baskıların nedeni de vatan savunması yapmaları... 

Ulusal Kanal, sınırdışı edilen gençlere ulaştı. Gazi Üniversitesi Eczacılık Bölümü öğrencisi olan Yaman Miro sınırdışı edilişi sürecini anlattı.

Misafirliğe gittiğim Bursa'da Yabancılar Şube Müdürlüğü polisleri tarafından gözaltına alındım. 2 gün boyunca gözaltında tutuldum. Neden gözaltına alındığımı sordum. "İçişleri Bakanlığı'nın emri var" dediler. Belgeyi görmek istediğimi söyledim. "Gizlilik emri var" dediler. Telefon hakkımı kullanmak istedim. İzin vermediler. Aileme haber verme hakkı tanımadılar. Bir evrak getirdiler, imzalamam için zorladılar. Evrakı okumak istedim. İzin vermediler. İmzala seni serbest bırakacağız diyerek beni kandırdılar ve belgeyi imzalattılar. 

Polis Yaman Miro'yu otobüsle Bursa'dan Hatay'a götürdü. Hatay'da yaşananları Suriyeli öğrenci Miro'nun ağzından aktaralım. 

İki tane sivil giyimli polis eşliğinde Bursa'dan otobüsle Hatay'a geldik. Nereye gidiyoruz dedim. Sıkıntı çıkarma dediler. Kelepçe takmakla tehdit ettiler. Hatay'a geldiğimiz zaman beni Cilvegözü'ne götürmek istediler. "Cilvegözü'nde Suriye memurları yok, El-kaide var. El-kaidenin bayrakları asılı orada" dedim. "Bize verilen emir bu" dediler. Beni El-kaidecilere verip öldürteceklerdi. Polis Cilvegözü'nde ne var ne yok bilmiyor mu. "Beni öldürmeye mi götürüyorsunuz? Beni ölüme götürüyorsunuz" dedim. Direndim. Kabul etmedim. Direnince Bursa'yı aradılar. Sonra da Yayladağ Sınır Kapısı'na götürdüler.Yayladağ'a giderken kendi yol paralarını bile benden aldılar. Oradan Lazkiye'ye ulaştım. Şu an Lazkiye'deyim.

6 yıldır Gazi Üniversitesi'nde eğitimini sürdüren Yaman Miro, Türkiye ve Suriye'nin birliğini savunduğu için sınır dışı edildiğini düşünüyor. 

İkametimi iptal ettiler. Okuldan tasdiknamemi alamadım. Gazi Üniversiteli Eczacılık öğrencisiyim. 5-6 yıllık eğitimim boşa gitti. Ümitlerimiz yıkıldı. Kardeşliği korumak için çabaladık. Haksız bir ceza görüyoruz. Türkiye bizim ikinci vatanımız. Türkiye'yi çok seviyoruz. Türk halkını çok seviyoruz.

Büyükelçilik önünde "Türkiye-Suriye Birdir" eylemi yaptığımız için sınır dışı edildiğimizi biliyoruz. Kimseyi tehdit etmedik, silah kullanmadık. Muhalifler silahlı dolaşıyor, bizi tehdit ediyorlar. Muhalifler sizi sınır dışı ettireceğiz diyorlardı söylediklerini yapmışlar. Maalesef Türk Hükümeti muhaliflerin kontrolüne girmişler. Suçumuz emperyalist savaşa hayır demektir, suçumuz Suriye-Türkiye kardeşliğini savunmaktır. Bu nedenle sınır dışı edildik. Başka suçumuz yok.

Yaman Miro gibi Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği öğrencisi Burhan Yousef ve Eczacılık Fakültesi öğrencisi Okda Malek de sınır dışı edildi. 

Suriye Cumhurbaşkanı Beşar Esad'ı destekleyen Suriyeli öğrencilerin Türkiye'de eğitimlerini sürdürmesine izin vermeyen AKP iktidarı teröristlere üniversite kapılarını ardına kadar açtı. YÖK, 7 kentteki üniversitelere muhaliflerin sınavsız ve belgesiz olarak kayıt edilmesi için talimat verdi. 

0 yorum: